۸ شهريور ۱۳۹۴

8 ماده غذایی که باید هر روز بخورید

۸ شهريور ۱۳۹۴ 1390 بازدیدکننده 1 نظر
8 ماده غذایی که باید هر روز بخورید در این مقاله می خوانید

تغذیه‌ی شما تأثیر زیادی روی سلامت و قدرت بدن دارد. در اینجا هشت ماده‌ی مغذی آورده شده‌اند که باید هرروز مصرف کنید. ...

8 ماده غذایی که باید هر روز بخورید

اسفناج

مواد غذایی مفید

این گیاه ماهیچه‌ساز منبع غنی اسیدهای چرب امگا3 گیاهی و فولات است که به کاهش خطر بیماری‌های قلبی، سکته و پوکی استخوان کمک می‌کند. همچنین فولات موجود در اسفناج جریان خون را در بخش‌های پایینی بدن افزایش داده و از  شما در مقابل بیماری‌های جنسی مربوط به افزایش سن محافظت می‌کند.اسفناج دارای لوتئین است، ترکیبی که با دژنراسیون ماکولا ( علت شایع کوری در سالمندان ) مبارزه می‌کند.

 

ماست

مواد غذایی مفید

تخمیر سبب تولید میلیون‌ها ارگانیسم پروبیوتیک می‌شود که عامل تقویت باکتری‌های مفید بدن شما هستند. این ماده باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از شما در مقابل سرطان محافظت می‌کند.

 

گوجه فرنگی

مواد غذایی مفید

دو چیز است که باید درباره‌ی گوجه‌فرنگی بدانید: قرمز بهترین رنک برای آن‌هاست زیرا دارای آنتی‌اکسیدان لیکوپن بیشتری است و دوم اینکه گوجه‌فرنگی‌های فرآوری شده به همان قدرت و خاصیت گوجه‌های تازه هستند زیرا جذب لیکوپن آن‌ها برای بدن آسان‌تر می‌باشد. لیکوپن می‌تواند خطر سرطان مثانه، ریه، پروستات، پوست و معده را کاهش دهد و در کنار آن امکان ابتلا به بیماری‌های مربوط به عروق کرنری را کم می‌کند.

 

هویج

مواد غذایی مفید

بیشتر میوه‌ها و سبزی‌های قرمز، زرد یا نارنجی دارای کاروتنوئید – چربی – هستند، ترکیباتی محلول که مرتبط با کاهش خطر گروه بزرگی از سرطان‌ها و بیماری‌های التهابی مانند آسم و آرتروز می‌باشند. اما پرورش این سبزی‌ها زیاد ساده نیست و کالری کمی دارند.

زغال اخته

مواد غذایی مفید

زغال‌اخته می‌تواند به پیشگیری از سرطان، دیابت و مشکلات حافظه بر اثر افزایش سن کمک کند. ( نام مستعار این میوه در brain berry یا توت مغز است ). تحقیقات نشان می‌دهد زغال‌اخته سرشار از فیبر، ویتامین A و C است و سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشد.

 

لوبیا سیاه

مواد غذایی مفید

همه‌ی لوبیاها برای قلب خوب‌اند اما هیچ‌یک نمی‌توانند قدرت مغز شما را مانند لوبیا سیاه بالا ببرند. دلیل این موضوع این است که لوبیا سیاه سرشار از آنتوسیانین است، یک ترکیب آنتی‌اکسیدانی که فعالیت مغز را بهبود می‌بخشد. همچنین لوبیا سیاه کم‌کالری است و چربی اشباع‌شده ندارد.

 

گردو

مواد غذایی مفید

گردو از سالمون امگا3 بیشتری دارد، دارای پلی فنول های ضدالتهاب فراوان است و نیمی از پروتئین‌های سازنده‌ی ماهیچه‌ی موجود در مرغ را در خود جای‌داده است.

 

جو

مواد غذایی مفید

جو دارای فیبر محلول است که خطر بیماری‌های قلبی را کم می‌کند. همچنین جو سرشار از کربوهیدرات است اما به علت وجود فیبر این مواد قندی به‌آرامی آزاد می‌شوند. ازآنجایی‌که در هر نصفه پیمانه جو حدود 10 گرم پروتئین وجود دارد که انرژی لازم برای ماهیچه‌ها را تأمین می‌کند.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040