۱۷ تير ۱۳۹۶

تاثیر کنار گذاشتن موبایل بر بدن

۱۷ تير ۱۳۹۶ 2078 بازدیدکننده 0 نظر
تاثیر کنار گذاشتن موبایل بر بدن در این مقاله می خوانید

موبایل‌ها در عصر حاضر مشکل بزرگی شده و اغلب افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند. تقریباً همه زندگی بدون موبایل را فراموش کرده‌ایم. اما اگر برای مدتی آن را کنار بگذارید چه اتفاقی می‌افتد؟ ...

تاثیر کنار گذاشتن موبایل بر بدن

ارتباطات خانوادگی  قوی‌تر

یکی از اولین مزایای کنار گذاشتن موبایل این است که می‌توانید با اعضای خانواده ارتباط چشمی برقرار کرده و روابط بیشتری داشته باشید. به‌جای آنکه در فیس‌بوک بگردید می‌توانید با دخترتان بازی کرده یا با همسر خود در مورد آینده صحبت کنید. این کار باعث می‌شود به آن‌ها نزدیک‌تر شده و احساس راحتی بیشتری داشته باشید. همچنین از نظر فیزیکی فعال‌تر بوده و  بهتر می‌خوابید.

 

احساس خوبی ندارید

شاید به چک کردن ایمیل‌ها یا رسانه‌های اجتماعی معتاد شده‌اید. این یعنی اگر برای مدتی آن را کنار بگذارید احساس مشکل یا ناراحتی دارید. برای روزهای اول احساس نگرانی یا کمبود چیزی را دارید. شاید خود را با کارهایی مانند نظافت بیشتر سرگرم کنید. مسلماً کمبود موبایل خود را حس خواهید کرد. بدون موبایل فکر می‌کنید بخشی از خودتان را گم‌کرده‌اید.

 

بهره‌وری بیشتری خواهید داشت

اگر می‌خواهید در زمان کمتر کار بیشتری را انجام دهید اولین گام مهم کنار گذاشتن رسانه‌های اجتماعی است. مشکل اینجاست که این وسایل در کار شما وقفه ایجاد می‌کنند. زمانی که بارها و بارها برای چک کردن موبایل کارتان را متوقف می‌کنید در واقع دارید چند کار را همزمان انجام می‌دهید و این یعنی هر کار شما زمان بیشتری خواهد برد. چک کردن مداوم موبایل بین کار باعث می‌شود بهره‌وری شما چیزی حدود 40 درصد کم شود. برای گرفتن بیشترین بهره در هر زمان یک کار انجام دهید.

 

بهتر می‌خوابید

شما در موبایل خود به اطلاعات و ارتباطات زیادی دسترسی دارید که برای ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند. ترکیب تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی به تدریج خطرات زیادی برای سلامت در پی خواهد داشت. میان رسانه‌ها اجتماعی و اختلالات خواب ارتباط نزدیکی وجود دارد. ازآنجایی‌که ما اغلب قبل از خواب موبایل خود را چک می‌کنیم چرخه‌ی طبیعی خواب بدن را به هم می‌زنیم.

تحقیقات نشان داده‌اند اختلال در چرخه‌ی خواب  بدن بر اثر تماس با نور آبی رنگ صفحه ایجاد خواهد شد که می‌تواند روی سلامت و الگوی خواب  اثر بگذارد. پیشنهاد می‌شود تمام وسایل الکترونیکی را یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب خاموش‌کنید.

 

زمان بیشتری دارید

گذاشتن یک کامنت به نظر می‌رسد زمان زیادی نمی‌برد. بااین‌وجود اگر دقت کنید می‌بینید  چندین بار سراغ موبایل خود می‌روید. این لحظات کوچک را باهم جمع کنید و می‌بینید در این زمان می‌توانید کار دیگری را انجام دهید.

بعلاوه برای داشتن خواب بهتر، کنار گذاشتن رسانه‌های اجتماعی نتایج مثبتی را همراه خواهد داشت. در این زمان آزادشده می‌توانید بیشتر به خودتان برسید، ارتباطات بیشتر با دوستانتان برقرار کنید یا از آن برای کارهایی در جهت بهبود سلامت خود بهره ببرید.

 

اعتمادبه‌نفس بیشتری دارید

تابه‌حال دیده‌اید دوستتان عکسی از تمیز کردن خانه، پرداختن قبض‌ها یا یک دعوای خانوادگی بگذارد؟ اغلب افراد تنها عکس‌هایی از لحظات خوش خود می‌گذارند و این باعث می‌شود خودتان را با آن‌ها  مقایسه کنید.

رسانه‌های اجتماعی اجازه می‌دهند زندگی پشت پرده‌ی افراد مخفی شود و تنها لحظاتی نمایش داده می‌شوند که می‌خواهیم دیگران ببینند. این باعث شروع مقایسه خواهد شد و می‌تواند روی اعتمادبه‌نفس شما اثر بگذارد. شما به‌سادگی با خودتان فکر می‌کنید: چرا همه این‌قدر شاد هستند و تنها من مشکل‌دارم؟ حقیقت این است که ما نمی‌دانیم در واقعیت زندگی افراد چه می‌گذرد.

 

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید

نظر کاربران

    شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.

    کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این مطلب دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.


    نام :
    ایمیل:
    متن مورد نظر:

    عضویت در خبرنامه wiki5040